Aktivera tjänster
Ska ni använda er uppkoppling för första gången eller vill ni bara jämföra utbudet? Via vår portal kan ni se alla tjänster och komma igång på några minuter.
Tranås Energi äger och ansvarar för driften av fibernätet TRAMAN, men vi levererar inte tjänsterna (t ex bredband) i det. Det gör istället våra tjänsteleverantörer! Deras utbud och priser hittar ni i vår självaktiveringsportal.
Så här aktiverar ni er anslutning
Gå in i vår självaktiveringsportal genom att skriva in https://portal.traman.se i webbläsaren och skapa ett konto. För att kunna göra detta behöver datorn/surfplattan/telefonen vara ansluten till wifi via en router eller med sladd direkt till TRAMAN-utrustningen på väggen. Portalen känner då av vilken adress ni finns på och att det finns en TRAMAN-anslutning på denna.
När du registrerat ert konto och är inloggad kan ni gå vidare och välja vilken tjänst ni vill aktivera, sedan tar det bara några minuter innan ni kan börja använda den!
Våra tjänsteleverantörer
Våra tjänsteleverantörer levererar tv, bredband och telefoni i TRAMAN. Om ni har några frågor kring tjänsterna kontaktar ni respektive leverantör. Ni kan också beställa tjänster via dem, men då tar aktiveringen lite längre tid än om ni gör det via vår aktiveringsportal. Skulle något krångla med din tjänst ska ni alltid felanmäla detta till er tjänsteleverantör.
Idag finns följande tjänsteleverantörer att välj bland i TRAMAN för företag:
- Bahnhof
www.bahnhof.se/traman, 010-510 00 00 - Boxer (bredband och tv)
www.boxer.se, 0771-21 10 00 - Bredband2
www.bredband2.se, 0770-811 000 - Tele2 (bredband och tv)
www.tele2.se – 90 444 - DK Data&Kontor
www.dkdata.se, 0140-38 51 00
- Junet
www.junet.se, 0140–77 19 00, Storgatan 20 i Tranås
- VÖKBY
www.vokby.se, 0142-680 680, Parkgatan 3 i Boxholm