Tillgänglighet
Det är Tranås Energi AB som står bakom hela webbplatsen tranasenergi.se, utom sidorna under Elnät där dotterbolaget Tranås Energi Elnät AB är avsändare. Eftersom båda är kommunägda bolag berörs vi av lagkraven inom webbtillgänglighetsdirektivet och nedan kan du läsa vår tillgänglighetsredogörelse.
Hur tillgänglig är webbplatsen?
Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen, men är medvetna om att delar av den inte är helt tillgängliga och att den därmed inte är helt förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Det finns en plan framtagen för hur vi ska åtgärda dessa brister.
Innehåll som idag inte är tillgängligt
Webbplatsen tranasenergi.se granskades av tredje part, Consid AB, den 15 maj 2020 och redogörelsen på denna sida uppdaterades senast den 7 juli 2022. I punktlistan nedan beskrivs det innehåll på tranasenergi.se som på något sätt inte är helt tillgängligt.
- I beställningsformuläret för elavtal är det inte möjligt att välja startdatum via tabb-funktionen.
- Vid förminskning av redan öppet webbläsarfönster saknas responsivitet i sidhuvud och sidfot.
- Filmer på webbplatsen saknar syntolkning och vissa saknar beskrivande text.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Om du behöver innehåll från tranasenergi.se som inte är tillgängligt för dig kan du meddela oss via vårt kontaktformulär, via e-post till info@tranasenergi.se eller genom att ringa vår kundservice på 0140-692 00.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan kan du meddela oss detta via formuläret nedan. Du kan också ringa oss på 0140-692 00 eller skicka e-post till info@tranasenergi.se.
Om du inte blir nöjd
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta dem och påtala detta.