Aktivera tjänster
Har du flyttat till ett hus med fiber eller ska du använda din uppkoppling för första gången? Via vår portal är du igång på några minuter!
Tranås Energi äger och ansvarar för driften av fibernätet TRAMAN, men vi levererar inte tjänsterna (t ex bredband) i det. Det gör istället våra tjänsteleverantörer! Deras utbud och priser hittar du i vår självaktiveringsportal.
Så här aktiverar du din anslutning
Gå in i vår självaktiveringsportal genom att skriva in https://portal.traman.se i din webbläsare och skapa ett konto. För att kunna göra detta behöver din dator/surfplatta/telefon vara ansluten till wifi via din router eller med sladd direkt till TRAMAN-utrustningen på väggen. Portalen känner då av vilken adress du finns på och att det finns en TRAMAN-anslutning på denna.
När du registrerat ditt konto och är inloggad kan du gå vidare och välja vilken tjänst du vill aktivera, sedan tar det bara några minuter innan du kan börja använda den!
Våra tjänsteleverantörer
Våra tjänsteleverantörer levererar tv, bredband och telefoni i TRAMAN. Om du har några frågor kring tjänsterna kontaktar du respektive leverantör. Du kan också beställa tjänster via dem, men då tar aktiveringen lite längre tid än om du gör det via vår aktiveringsportal. Skulle något krångla med din tjänst ska du alltid felanmäla detta till din tjänsteleverantör.
Idag finns följande tjänsteleverantörer att välja bland i TRAMAN:
- Bahnhof – www.bahnhof.se – 010-510 00 00
- Boxer – www.boxer.se – 0771-21 10 00
- Bredband2 – www.bredband2.com – 0770-811 000
- Comviq – www.comviq.se
- Tele2 – www.tele2.se – 90 222
- Junet – www.junet.se – 0140-77 19 00
- Sappa – www.sappa.se – 0142-663 740