Driftstatus

Hem » Privat » Driftinformation » Driftstatus

Vi arbetar dagligen med underhåll och vädersäkring av våra nät. Trots detta får vi ibland strömavbrott, driftstörningar på fibernätet TRAMAN eller avbrott på vår fjärrvärmeleverans.

En driftstörning kan bero på ett kraftigt oväder, en avgrävd kabel eller något annat som är svårt att helt förutse och påverka. Om du upptäcker fel på vår el- eller fjärrvärmeleverans får du gärna kontakta oss, men kontrollera först att det inte är en säkring eller jordfelsbrytare som löst ut i ditt elskåp och titta sedan efter information nedan innan du ringer. Vår driftpersonal får automatiska larm för de flesta typer av fel och jobbar antagligen redan för fullt för att lösa problemet!

Se våra kontaktuppgifter

Vid driftstörningar på dina tjänster i TRAMAN ska du göra en felanmälan direkt till din tjänsteleverantör, som sedan hanterar detta.

 

Aktuell driftinformation


Sms-avisering

Du har möjlighet att få aviseringar om driftinformation gällande våra verksamheter via sms och e-post. En avisering kan till exempel innehålla information gällande strömavbrott, driftstörningar på värme- eller fiberleveransen, helikopterbesiktning av elnätet och liknande händelser.

När vi gör ett sms-utskick hämtar vi telefonnummer från en databas där alla svenska mobiltelefonnummer som finns registrerade på en adress finns. Detta innebär att vi inte automatiskt når dig som har en mobil med oregistrerat kontantkort eller en jobbtelefon som är registrerad på din arbetsplats.

Du kan själv registrera eller avregistrera ett mobilnummer och e-postadress samt välja för vilka adresser du vill få aviseringar genom att följa instruktionerna i formuläret nedan. För att säkerställa att rätt nummer registreras skickas en kod till valt mobilnummer som du anger för att komma vidare. Du kan registrera flera adresser om du vill.