Driftstatus
Vi arbetar dagligen med underhåll och vädersäkring av våra nät. Trots detta får vi ibland strömavbrott, avbrott på vår fjärrvärmeleverans eller drift av fibernätet TRAMAN.
Ett avbrott kan bero på ett kraftigt oväder, en avgrävd kabel eller något annat som är svårt att helt förutse och påverka. Om ett avbrott uppstår lägger vi ut information om detta i rutan Aktuell driftinformation nedan så fort vi hinner.
Om du upptäcker fel på vår el- eller fjärrvärmeleverans får du gärna kontakta oss och meddela detta, men vänta helst 5-10 minuter och titta sedan efter information nedan först. Vår driftpersonal jobbar antagligen redan för fullt för att lösa problemet!
Vid driftstörningar på dina tjänster i TRAMAN ska du göra en felanmälan direkt till din tjänsteleverantör, som sedan hanterar detta.
Aktuell driftinformation
Sms-avisering
Du har möjlighet att få aviseringar om driftinformation gällande våra verksamheter via sms och e-post. En avisering kan till exempel innehålla information gällande strömavbrott, driftstörningar på värme- eller fiberleveransen, helikopterbesiktning av elnätet och liknande händelser.
När vi gör ett sms-utskick hämtar vi telefonnummer från en databas där alla svenska mobiltelefonnummer som finns registrerade på en adress finns. Detta innebär att vi inte automatiskt når dig som har en mobil med oregistrerat kontantkort eller en jobbtelefon som är registrerad på din arbetsplats.
Du kan själv registrera eller avregistrera ett mobilnummer och e-postadress samt välja för vilka adresser du vill få aviseringar genom att följa instruktionerna i formuläret nedan. Du kan registrera flera adresser om du vill.